CUM POATE STATUL SĂ NU MAI FIE UN ”PROST ADMINISTRATOR”
Calea lungă, umilitoare și costisitoare a lipsei de pregătire sau învățarea ”limbajului articulat” al aplicării noilor proiecte. Ce alegi?
”Statul este un prost administrator” STOP! Și ce facem?
În esență despre ce este vorba aici? Despre faptul că viața s-a schimbat în mod accelerat, apar mereu proiecte, idei, strategii și soluții noi care trebuie căutate și aplicate. Iar oamenii din instituțiile publice (centrale și locale) nu mai pot ține pasul cu toată această avalanșă de cunoștințe și informații și de aceea este nevoie de specialiști.
Și acesta este cuvântul cheie – SPECIALIȘTI. Specialiști în ce? În tot procesul de punere în aplicare a unei idei, a unui proiect sau doar în partea specifică.
Practic, după criza din 2008 activitatea de consultanță a luat o amploare fără precedent.
În instituțiile publice bugetele de consultanță au crescut enorm și o dată cu ele și nevoile de consultanță, adică exact invers decât ar fi normal. Afirmația ”statul este un prost administrator” a început să fie abuziv aruncată peste obrazul tuturor indiferent dacă este reală sau nu, așa încât cei care lucrează în aceste instituții din administrația publică locală și centrală au început să simtă efectul Pygmalion și, ca o consecință, să creadă și să devină așa cum au fost etichetați – ”proști administratori”. În loc să fie ajutați să învețe sunt etichetați și umiliți.
Ca în povestea aceea cu puiul de vultur care a crescut printre găini, a învățat să se poarte precum găinile și chiar era convins că nu este nimic altceva decât o biată găină.
Sigur că există și un interes pentru ca statul să rămână un prost administrator. De ce? Pentru a avea nevoie mereu și mereu de consultanță tot mai scumpă pentru orice, chiar și pentru a construi un WC sau o instala un program informatic.
Este o oportunitate pentru afaceri, o intreagă industrie s-a ridicat și până la un punct este firesc. Dar, ține minte că nu mereu trebuie sa vină cineva să-ți spună ce și cum să faci. Sigur, specialistii sunt foarte buni, dar doar pentru ceea ce este foarte specific și nu pentru aspectele comune oricărei implementări de idei, soluții și poiecte noi.
Ca să înțelegi mai bine îți dau un exemplu. Dacă vrei să înveți să vorbești în public, un consultant, un trainer de public speaking nu te învață să vorbești, nu te învață cuvintele, el te învață partea specifică: cum să structurezi discursul, să captezi atenția, să vorbești clar, cum să îți controlezi emoțiile etc. Specialistul în public speaking te învață partea specifică, NU și vorbitul articulat.
În prezent consultanța include și ”învățarea cuvintelor” și ”vorbitul articulat”, adică ceea ce poți și tu să înveți la un preț mult mai mic. ”Consultantul îţi pune o mulţime de întrebări după care îţi prezintă răspunsurile pe care i le-ai dat, într-un raport foarte costisitor.” spun adesea unii manageri care au avut experiențe nesatisfăcătoare cu furnizori de consultanță.
Instituțiile publice (primării, consilii județene, deconcentrate, ministere etc) nu își pregătesc în niciun fel directorii, managerii și managerii de proiect pentru a ști cum să aplice cu succes o idee, un proiect sau o strategie nouă. Li se spune că sunt ”proști administratori” și gata. Iar efectul acestei lipse de pregătire se simte în final în costuri mult mai mari, timp de aplicare ridicat și foarte multe daune umane și relaționale.
Iar în fața afirmației ”Statul este un prost administrator” ai două opțiuni:
- alegi calea lungă, adesea înfundată, umilitoare și foarte costisitoare a lipsei de pregătire sau…
- alegi să înveți ”limbajul articulat” al aplicării noilor idei și proiecte. Tu ce alegi?
Așadar, instituțiile publice nu își pregătesc oamenii pentru a fi capabili să implementeze idei și concepte noi. Și astfel plătesc un preț mult mai mare cauzat de faptul că nu știu că pot fi ”vulturi”.
În povestea cu vulturul și găinile, puiul de vultur care trăia printre găini s-a ”trezit” și a realizat care este adevărata lui natură abia atunci când, privind în sus spre cerul albastru, a văzut un alt vultur planând maiestuos, aproape fără să-și miște aripile robuste. Așadar a avut un model, a avut de unde să învețe.
Aceasta este invitația pentru tine, să citești în continuare pentru a descoperi cum poți deveni ”vultur” în implementarea ideilor și proiectelor noi.
Am creeat o metoda unică prin care economisești foarte mulți bani, timp și energie umană și atragi simpatia și respectul oamenilor din comunitate. Metoda este prezentată sub forma unui ghid practic cu acces pe viață, numit ”CUM SĂ IMPLEMENTEZI CU SUCCES IDEI NOI”
Poți să vezi ce spune un funcționar public despre metoda de aplicare a ideilor și proiectelor. CLCK AICI!
Mai multe despre metodă poți găsi în ebook-ul gratuit de la finalul acestui articol.
Matematica implementării.
DE CE mulți dintre cei care implementează idei, soluții sau proiecte noi pierd bani, timp si alte resurse?
Pentru că mulți nu conștientizează că succesul unei idei este dat de formula S.I. = 3I
Succesul Ideii = Ideea x Implementare x Implicare
Asadar ideea în sine reprezintă cel mult 1/3 din rezultat și deci poate fi redusă la zero de celelalte componente.
Exemplu: dacă ai o idee de nota 10 (deși așa ceva este extrem de rar), dar modul cum implementezi ideea sau implicarea oamenilor sunt 0 (zero) atunci rezultatul este un mare zero.
Dacă însă o idee este de 5 (și adesea ideile la început cam asa sunt), dar procesul de implementare este măcar de 5, iar implicarea oamenilor de 4, REZULTATUL este 100.
Așadar o idee inițial mai slabă, printr-o capacitate de implementare ridicată și o implicare crescută a oamenilor, te asigură că nu pierzi ideea și face ca ideea aplicată să fie mult mai valoroasă.
Iată că ți-am oferit deja un important câștig. De acum știi că ai nevoie de un proces de implementare foarte bun și că implicarea omenilor este esențială. Cum faci asta, reprezintă alegerea ta.
Descărcă GRATUIT ebookul ” 5 MOTIVE pentru a avea un proces clar de aplicare a proiectelor și ideilor.” CLICK AICI!
PROPUNERE DE NERATAT
Vrei să afli câteva secrete ale aplicării cu succes a ideilor și proiectelor într-o instituție publică? Atunci contactează-mă să vorbim! Investești doar puțin timp și vei afla:
- Secretele implementării unui proiect nou.
- Răspunsuri la câteva întrebări legate de aplicarea unui proiect, a unei idei de care ești interesat.
- Cele 6 intrebrări de aur prin care să-ți dai seama rapid despre stadiul și viitorul unui proiect. Ca lider vei putea ști imediat unde pot apărea probleme, iar oamenii cu care lucrezi (din instituție sau consultanți externi) vor fi conștienți că au de-a face cu un lider care știe cum să pună pe direcție un proiect nou și cum să verifice rapid stadiul unei idei, proiect.
- Alte beneficii + o surpriză atractivă.
Contactează-mă cât mai repede pentru a primi gratuit informații foarte utile.
Telefon: 0726 681 889
irimia_dany@yahoo.com
PENTRU DETALII DESPRE CURSUL PRACTIC CU ACCES PE VIAȚĂ ”CUM IMPLEMENTEZI CU SUCCES IDEI NOI” scanează codul QR sau CLICK AICI!
Dan Irimia / 12 septembrie 2022